فواید استفاده از شورت آموزشی برای کودک

استفاده از شورت آموزشی برای کودک

برای خانم هایی که به تازگی مادر شده اند بسیار سخت می باشد که فرزند اول خود را بزرگ کنند و همچنین از او مراقبت کنند؛ برای بسیاری از مادران سوال می باشد که شورت آموزشی چیست یا کاربرد آن چگونه است، ما برای شما مادران عزیز توضیحاتی در رابطه با شورت آموزشی در نظر گرفته ایم.

 

شورت آموزشی کودک چیست؟!

شورت آموزشی کودک یک وسیله کاربردی برای انتقال بچه از پوشک به لباس زیر است. هرگاه بخواهید به کودک آموزش دهید موقع دستشویی به شما اطلاع دهد می توان از این شورت های آموزشی استفاده کرد. جنس این شورت ها شبیه به پارچه ای است که در لباس زیر استفاده می شود تا کودک به پوشیدن لباس زیر عادت کند. با شروع دوره کنار گذاشتن پوشک، کودک هنوز عادت به نگه داشتن خود تا رسیدن به دستشویی را ندارد، به همین خاطر با اضافه کردن مواد جاذب به این لباس آموزشی، جلوی نشتی و نم دادن به خاطر دیر رسیدن به توالت را می گیرد.

آموزش توالت رفتن به کودک برای والدین یک کار طاقت فرسا و برای فرزندان یک کار دلهره آور است. بچه ها از طرفی استرس دارند که با احساس دستشویی باید جایی را برای تخلیه خود پیدا کنند. از طرفی هم باید یک عادت مادام العمر را ترک کنند. در واقع این عادت از زمانی که در رحم مادر بوده اند با آن ها بوده و باید آن را ترک کنند. اگر فکر می کنید کودک شما هیچ وقت روش استفاده از توالت را یاد نمی گیرد، کاملا در اشتباهید.

آموزش آداب توالت رفتن دغدغه همه مادرانی است که کودک بالا تر از یک سال و نیم دارند، البته باید گفت هیچ سن خاصی برای کنار گذاشتن پوشک وجود ندارد. شما می توانید این کار را زمانی آغاز کنید که هم شما و هم کودک تان آمادگی آن را دارید. معمولا کودکان ۲ تا ۳ سال و گاهی حتی ۴ سال به درک کاملی از وضعیت کنترل و دفع ادرار و مدفوع می رسند. اگر آموزش را زود تر شروع کنید، احتمال موفقیت شما و کودک تان کم است و این فرآیند، تجربه ای طولانی و دردناک برای هر دوی شما خواهد بود. آمادگی کودک مهم ترین اصل شروع آموزش است. برای این که کودکی بتواند به تنهایی به دستشویی برود، رسیدن به مراحل رشد جسمی و روانی الزامی است.

تا قبل از ۲ سالگی دستگاه عصبی کودک آن قدر کامل نیست که بتواند زمان توالت رفتن خود را کنترل کند. پس هرگز کودک تان را وادار به انجام کاری نکنید که با آن احساس راحتی نمی کند. اجبار و عجله در آموزش می تواند نتایج عکس بدهد. هر بچه ای در یک مقطعی توانایی های جسمی و روانی لازم برای استفاده از توالت فرنگی (قصری) را کسب می کند و معمولا این توانایی ها بین ۱۸ تا ۲۴ ماهگی نمایان می شوند، اما هستند کودکانی که حتی تا ۴ سالگی اعلام آمادگی نمی کنند، پس جای نگرانی نیست. هر چه آموزش دیر تر شروع شود کودک آمادگی بیشتری دارد و بهتر با این مسئله کنار می آید. پس برای نتیجه بهتر پیش از هر تصمیمی ابتدا به دنبال نشانه ها و علائم اشتیاق برای کنار گذاشتن پوشک در کودک تان باشید.

معمولا زمانی کودک آماده آموزش است که از خیس یا کثیف بودنش آگاه شود و بتواند به نوعی شما را خبردار کند. آموزش باید به صورت پیوسته و منظم باشد تا کودک سردرگم نشود.

 

آماده سازی کودک برای نشستن روی توالت فرنگی

شما میتوانید در طول روز زمان مشخصی برای استفاده از لگن توالت فرنگی برای کودک در نظر بگیرید. ابتدا کودک تان را روزی یک بار مثلا پس از صبحانه، قبل از حمام یا پس از صرف مایعات با پوشک روی لگن بنشانید تا احساس امنیت کرده و به این کار عادت کند. هنگامی که کودک به نشستن روی لگن در این زمان ها عادت کرد و آن را جزئی از کارهای روتین روزانه اش پذیرفت، اجازه دهید بدون پوشک روی لگن بنشیند و مدتی به این صورت لگن را امتحان و به این احساس جدید هم عادت کند. برایش توضیح دهید این همان کاری است که مامان و بابا و بزرگتر ها انجام می دهند. اگر کودک تان چه با پوشک و چه بدون پوشک علاقه ای به نشستن روی لگن نشان نمی دهد او را مجبور به این کار نکنید. تشویق و صبر بخش عظیمی از این آموزش را در بر می گیرد. پس اگر کودک در لگن ادرار کرد یا روی لگن نشست او را با هیجان تشویق کنید. تشویق او را به استفاده از توالت فرنگی مشتاق تر می کند و احساس خوبی به او دست می دهد.

 

 انواع شورت آموزشی برای کودکان

  • شورت آموزشی قابل شست و شو

شورت های قابل شست و شو را می توانید چندین بار شسته و مجدد استفاده نمایید. مهم ترین مزیت این شورت ها استفاده از مواد طبیعی در ساخت آنهاست. شورت آموزشی قابل شست و شو را از الیاف نخ و پنبه تهیه می نمایند. جنس آن ها متناسب با پوست لطیف کودک بوده و چون طبیعی هستند به طبیعت نیز آسیب نمی رساند. این شورت ها چون قابل شست و شو و چندبار مصرف هستند بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی هستند. بعد از این که کودک شورت را خیس کند به سرعت رطوبت آن را حس خواهد کرد.

  • شورت آموزشی یکبار مصرف

شورت آموزشی یک بار مصرف نیز دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشد. مدل یک بار مصرف این شورت برای برخی والدین که زمان شست و شوی مداوم را ندارند بسیار مناسب خواهد بود. شورت آموزشی یک بار مصرف نسبت به شورت قابل شست و شو از جذب بالاتری برخوردار بوده و شما می توانید از آن در بیرون از منزل نیز استفاده نمایید.

 

معایب استفاده از شورت آموزشی برای کودکان :

اولین دلیل برای اینکه این نوع شورت های آموزشی را به عنوان گزینه ی نخست خود برای خرید قرار ندهیم مواد تشکیل دهنده  آن ها، می باشد. با این که سعی شده است از موادی حتی الامکان طبیعی در تولید آن ها استفاده شود، به خاطر نوع کاربرد آن ها، از مقدار قابل توجهی مواد مصنوعی و ضد آب نیز در آن ها استفاده شده است که سازگاری کمتری با پوست کودک دارند .

نکته ی منفی دیگر در رابطه با شورت آموزشی یکبار مصرف کودک می باشد. شورت های آموزشی یکبار مصرف چون قدرت جذب بالایی دارند، تقریبا مثل پوشک عمل کرده و کودک پس از خیس کردن آن، کمتر متوجه رطوبت آن می شود و در نتیجه، حافظه ی پوستی کمکی به آن ها در آموزش نخواهد کرد.

 

شما میتوانید کالاهای مورد نظر خود را همینجا مشاهده کرده و سیسمونی کامل خودتان را از فروشگاه بی بی ماما با قیمت مناسب تهیه کنید.

 

-34%
126,000 تومان
-34%
126,000 تومان
-34%
126,000 تومان
-34%

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *