راهنمای خرید سه چرخه کودک ارزان و باکیفیت

راهنمای خرید سه چرخه کودک ارزان و باکیفیت

یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه کودکان سه چرخه سواری است. در واقع این وسیله به کودک شما کمک می‌کند که دنیای اطراف خود را بهتر کشف ‌کند. برای یک کودک سه چرخه حکم یک ماشین آخرین سیستم برای بزرگسال را دارد، پس شما می‌توانید با خرید این وسیله کودک خود را خوشحال کنید. پس اگر به دنبال یک هدیه مناسب برای کودک خود هستید، فرقی نمی‌کند که کودک شما پسر باشد یا دختر بهترین هدیه سه چرخه است. با خرید این وسیله شما مهارت راندن یک وسیله نقلیه را به کودک خود آموزش می‌دهید و کودک خود را یک مرحله به دوچرخه سواری نزدیک‌تر می‌کنید. در واقع می‌توان سه چرخه را پیش نیاز دوچرخه سواری دانست.

 

استفاده از سه چرخه چه مزیت ‌هایی دارد؟

این وسیله کمک می ‌کند تا کودک مهارت رکاب زدن و حرکت دادن وسیله‌ ای چرخ محور را بیاموزد و با اصول ابتدایی آشنا شود تا در آینده استفاده از دوچرخه برایش آسان ‌تر باشد. پس بهتر است قبل از خرید دوچرخه کودک خود را با راندن سه چرخه آشنا کنید، حرکت با این وسیله را به دلیل اینکه نیاز به حفظ تعادل ندارد، راحت‌تر می‌توان آن را به کودک آموخت و به وسیله آن می‌توان مهارت رکاب زدن و حرکت فرمان را به کودک آموزش داد.

  • استفاده از سه چرخه برای کودک در طول روز به منزله ورزش و فعالیتی مفید و مناسب است که ماهیچه ‌ها و عضلات او را درگیر کرده و باعث سلامتی و نشاط می ‌شود.
  • ایمنی استفاده از سه چرخه به دلیل استفاده از سه چرخ در هنگام حرکت و عدم نیاز به حفظ تعادل و جلوگیری از زمین خوردن کودک به نسبت دوچرخه، اسکیت و اسکوتر بالاتر است.
  • قیمت این وسیله در مقایسه با دیگر وسایل نقلیه کودک مثل ماشین، دوچرخه، اسکوتر پایین‌ تر است.

 

اگر تصمیم به خرید سه چرخه برای کودک خود گرفته اید، احتمالا نخستین سوال برای شما این است که کدام سه چرخه شرایط بهتری داشته و باید از میان مدل های مختلف، کدام یک را انتخاب کنید.

 

بررسی انواع مدل‌های سه‌چرخه کودک از نظر جنس:

  1. سه چرخه فلزی

این نوع سه چرخه‌ ها دارای کیفیت بالاتری می باشد که معمولا در اختیار آن دسته از کودکانی قرار می ‌گیرند که وزن بالاتری داشته و وسیله آن‌ ها برای تحمل این وزن باید مقاومت کافی را داشته باشد، از آنجا که فلز مستحکم و مقاوم است، بهترین متریال برای ساخت سه چرخه محسوب می ‌شود.

وزن سه چرخه‌ های فلزی کمی بالا است، اما قیمت مقرون به صرفه، کیفیت و مقاومتشان نقاط قوتی هستند که خرید آن ‌ها را کاربردی و ایده‌ آل جلوه می دهد. طول عمر بالا و دوام سه چرخه‌های فلزی در کنار ظاهر زیبا و جذاب از شاخصه‌ های مهم این وسیله‌ ها به شمار می ‌آیند.

  1. سه چرخه پلاستیکی

سه چرخه‌ های پلاستیکی کم وزن‌ تر از نوع فلزی هستند و بدیهی است که مقاومت پلاستیک کمتر از فلز می باشد، اما این به معنی افت کیفیت نیست. قیمت سه چرخه ‌های پلاستیکی به نسبت انواع دیگر سه چرخه ها پایین ‌تر است و این وسایل نقلیه در مدل ‌های مختلف به تولید و فروش می ‌رسند. سبک بودن وزن این سه چرخه‌ ها، جابجایی آن‌ ها را راحت ‌تر می‌ کند و این امکان را فراهم می ‌کند که با کمترین دردسر و صرف کمترین زمان به تعویض مکان سه چرخه بپردازید. در سه چرخه ‌های پلاستیکی اجزای مختلف دستگاه مانند بدنه، چرخ‌ها و فرمان همگی از جنس پلاستیک هستند.

  1. سه چرخه پلاستیکی و فلزی

گاهی نیز جنس سه چرخه ‌ها ترکیبی از فلز و پلاستیک است و از خاصیت مقاومت فلز و سبک بودن پلاستیک در کنار هم برای کارایی بهتر و کاربری آسان ‌تر بهره گرفته شده است. ممکن است وزن کودکتان مناسب برای استفاده از مدل ‌های پلاستیکی نباشد و همچنین برای کاربری و جابجایی راحت این وسیله به ویژگی‌ های یک سه چرخه پلاستیکی نیاز داشته باشید؛ در این صورت استفاده از سه چرخه پلاستیکی-فلزی بهترین گزینه به حساب می‌ آید. پیکره اصلی این نوع سه چرخه‌ ها از جنس فلز است تا مقاوت و استحام کافی برای تحمل میزان وزن بچه را داشته باشد و اجزای دیگر سه چرخه نیز از پلاستک تشکیل شده‌ اند که وزن کلی وسیله زیاد نشود.

 

انواع مدل های سه چرخه کودک :

  1. سه چرخه‌ هایی که دارای اهرم برای هدایت فرمان هستند

سه چرخه ‌هایی که مجهز به اهرم هدایت فرمان هستند این امکان را برای شما فراهم می ‌کنند که در صورت نیاز بتوانید به جای کودک هدایت سه چرخه را به دست گرفته و آن را کنترل کنید. گاهی پیش می ‌آید زمانی که کودک خود را برای سه چرخه‌ سواری خارج از منزل برده‌ اید، فرزندتان از رکاب زدن خسته شده باشد و در این حال شما به واسطه هدایت سه چرخه از طریق اهرم کنترل، شرایط را برای حرکت راحت ‌تر خواهید کرد و وسیله را مثل کالسکه به سمت جلو پیش می ‌برید.

  1. سه چرخه ‌های دارای سایبان و کمربند

قطعا با کارایی کمربند و سایبان در سه چرخه آشنا هستید. طراحان و تولیدکنندگان سه چرخه کودک آپشن ‌ها و امکانات مختلف را برای ایمنی و راحتی بالا در این وسیله تعبیه می‌ کنند. کمربند کمک می ‌کند کودک ثابت و مناسب در جای خود مستقر شده و در برخورد با اجسام مختلف یا حرکت با سرعت بالا زمین نخورد یا ضربه نبیند. سایبان نیز برای اینکه سر و صورت کودک از اشعه نور آفتاب یا سرما و باران در امان بماند به سه چرخه اضافه می ‌شود تا کارایی دستگاه بالا برود و مناسب شرایط مختلف جوی باشد.

  1. سه چرخه ‌های دارای قابلیت پخش موسیقی

قابلیت پخش موسیقی خصوصا برای سرگرم کردن کودکانی که سن و سال کمتری دارند بسیار موثر می باشد و کمک می‌کند تا حواس کودک را به آوای موزیک جلب کنید، برای حرکت سه چرخه راحت ‌تر باشید یا انگیزه رکاب زدن را به فرزندتان بدهید. جذابیت موسیقی قطعا گشت و گذار را برای بچه ‌ها لذت‌بخش ‌تر می‌کند و برای آن‌ها فضایی دلچسب را به ارمغان خواهد آورد. لذا با خرید سه چرخه‌ هایی که آپشن پخش موزیک دارند قابلیت مفیدی را در دسترس کودک قرار خواهید داد.

 

نکات مهم هنگام خرید سه چرخه کودک:

  • ایمنی سه چرخه: اولین و مهم‌ترین نکته هنگام خرید سه‌چرخه کودک ایمنی آن است. داشتن ایمنی بالا یکی از ویرگی‌های این وسیله می‌باشد. زیرا سلامت کودک شما در اولویت قرار دارد. در مواردی شما حاضرید تمام دار و ندار خود را بدهید تا کودک شما سلامتی خود را بدست آورد. پس بهتر است مدل‌های سایبان‌دار و کمربند دار را انتخاب کنید.
  • تناسب با فیزیک بدنی: شما می‌توانید مدل و انتخاب رنگ سه‌چرخه را به کودک خود موکول کنید، اما باید به تناسب وسیله با فیزیک بدنی کودک خود توجه کنید. زیرا اگر پای کودک شما به پدال نرسد و توان رکاب زدن را نداشته باشد، سه‌چرخه دیگر یک وسیله سرگرم کننده برای کودک شما نخواهد بود. البته به اندازه دست کودک خود هم توجه کنید، زیرا ممکن است، کودک شما توانایی گرفتن فرمان را نداشته باشد.
  • قیمت سه چرخه: قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد به همین دلیل بهتر است، قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید سه‌چرخه را مشخص کنید. با این کار تمام مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب شما حذف می‌شوند، در نتیجه انتخاب و خرید برای شما آسان می‌شود. پیشنهاد می‌کنم قید مدل‌های ارزان قیمت را بزنید، زیرا کیفیت لازم را ندارند و با خرید آن‌ها زمان و سرمایه خود را به هدر می‌دهید.
  • جنس سه چرخه: جنس این وسیله با توجه به سلیقه شما می‌تواند متفاوت باشد. معمولا سه‌چرخه‌ها از پلاستیک، فلز یا ترکیبی از هر دوی آن‌ها ساخته می‌شود. اگر تمایل به پرداخت هزینه‌های سنگین ندارید و کودک شما سبک وزن است مدل‌های پلاستیکی و اگر کودک شما وزن بالایی دارد مدل فلزی را می‌توانید انتخاب کنید البته مدل‌های فلزی سنگین بوده و جا‌به‌جایی آن‌ها اندکی دشوار است. برای تسهیل در فرآیند حمل و جا‌به‌جایی می‌توانید ترکیبی از فلز و پلاستیک را انتخاب کنید، زیرا سبک‌تر و ارزان‌تر می‌باشند.
  • وزن و سن کودک: به وزن و سن کودک خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. شرکت‌های سازنده سه‌چرخه معمولا این وسیله را برای رده‌های سنی مختلف تولید می‌کنند که شما باید متناسب با سن کودک خود بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید. البته به وزن کودک خود هم توجه داشته باشید، زیرا هر وسیله تنها قادر به تحمل یک وزن خاص می‌باشد و در صورت رعایت نکردن این مقدار یا به وسیله و یا به سلامت کودک خود آسیب وارد می‌کنید.
  • برند محصول: همیشه برند‌های معروف و شناخته شده بازار را خریداری کنید. زیرا از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشند و از قبل تست شده و امتحان خود را پس داده‌اند. از طرفی تجربه هم ثابت کرده تا زمانی که یک برند معروف و شناخته شده وجود دارد نباید به سراغ خرید برندهای ناشناخته بروید، زیرا تست کردن این محصولات چیزی جز اتلاف وقت و هزینه نخواهد داشت.

نگهداری از سه‌ چرخه کودک:

  • سه‌چرخه فلزی را دور از آب و رطوبت نگهداری کنید، زیرا جنس بیشتر آن‌ها آهن است و بر اثر رطوبت پوسیده می‌شوند.
  • سه‌چرخه پلاستیکی را مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید، زیرا پلاستیک میانه خوبی با نور خورشید ندارد و دچار تغییر رنگ و پوسیدگی می‌شوند.
  • با توجه به حداکثر وزن توصیه شده از سه‌چرخه استفاده کنید. به عنوان مثال اگر کودکی بزرگتر در منزل دارید مواظب باشید که از آن استفاده نکند زیرا آسیب جدی به وسیله وارد می‌شود.
  • هر چند وقت یکبار قسمت‌های متحرک آن را به وسیله روغن یا گریس روان کاری کنید، زیرا خشک شدن این قسمت‌ها به ساچمه آن‌ها آسیب وارد می‌کند.

 

با توجه به نکاتی که گفته شد، شما میتوانید انواع سه چرخه های کودک مورد نظر خود را از فروشگاه اینترنتی بیبی ماما مشاهده کنید و پس از مقایسه آنها، سه چرخه ای که مورد نیاز شما و کودک دلبندتان است را انتخاب و خریداری کنید.

 

-26%
2,600,000 تومان
-12%
1,490,000 تومان

1 دیدگاه در “راهنمای خرید سه چرخه کودک ارزان و باکیفیت

  1. پردیس رضایی میگوید:

    خرید سه چرخه کودک، گامی مهم در توسعه مهارت‌های حرکتی و تعادلی فرزندان است. انتخاب چرخه‌ای با کیفیت و ایمنی مطلوب، می‌تواند خیلی اثرگذار باشد. در نوجوانی، این فعالیت‌ها قدرت و سلامت جسمی و روحی نوجوان را تقویت می‌کند. پس به‌صورت مسئولانه و منطقی خرید خود را انجام دهید.چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم:
    محصولات پر فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *