راهنما و معرفی خرید انواع کریر و آغوشی نوزاد

کریر نوزاد وسیله ای است که کار بغل کردن و حمل نوزاد را برای والدین مخصوصا مادر آسان میکند. کریر نوزاد جزء یکی از مهم ترین وسایل در خرید سیسمونی به حساب می‌آید چون سبب راحتی حمل و نقل نوزاد می‌شود. کریرها به راحتی قابل نصب بر روی صندلی خودرو ها می‌باشند و همین امر سبب سهولت، برای والدین خصوصا مادران برای جابه جایی نوزادشان می‌شود. علاوه برآن کریر می تواند امنیت نوزاد را که بدنی بسیار ظریف و حساس دارد تامین کند

امروزه کریرها در مدل ها و برندهای ایرانی و خارجی همچون: ارابه، دلیجان، مازراتی، بنتو، چیکو و… تولید و در سطح بازار عرضه می‌شوند که تهیه هر یک از این برندها و مدل ها بستگی به نظر شخصی و توان اقتصادی خودتان دارد.

بهتر است که در هنگام خرید سیسمونی برای نوزاد کالسکه و کریر را ست همدیگر انتخاب کنید زیرا در طراحی کالسکه و کریری که ست یکدیگر هستند این نکته لحاظ شده است که نوزاد در سن کم نباید بدون کریر در داخل کالسکه گذاشته شود و از نظر ابعاد و اندازه به گونه‌ای است که کریر کاملا داخل محفظه کالسکه جا می‌شود همین امر باعث می‌شود که اگر فرزندتان خواب باشد، در هنگام جابجایی باعث اختلال خواب و بیدار شدن نوزادتان  نمی‎‌شوید.

 

پیش از خرید کریر نوزاد به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • جنس بدنه ی کریر
  • جنس دسته ی کریر
  • ظرفیت وزنی کریر
  • قابلیت نصب در انواع خودروها
  • کمربند ایمنی کریر

 

دسته بندی انواع کریر نوزاد:

  • کریر گهواره ای ساده
  • کریر سبدی ساده
  • کریر آغوشی
  • کریر کوله پشتی
  • کریر صندلی خودرو نوزاد

روش‌های مختلفی برای حمل نوزاد وجود دارد، گاهی شما نوزاد را در آغوش خود حمل می‌کنید، گاهی از یک آغوشی یا کریر برای این کار استفاده می‌کنید، گاهی نوزاد را در کالسکه قرار می‌دهید و گاهی نیز از یک ساک برای حمل نوزاد استفاده می‌کنید.

 استفاده از هر کدام از این وسایل مزایا و معایب خاص خود را دارد و در هر دوره‌ای استفاده از یک نوع بر انواع دیگر ارجحیت دارد اما ساک حمل نوزاد هم جزو وسایلی است که تمام پدران و مادران صاحب نوزاد به آن نیاز دارند

 

  1. کریر گهواره ای ساده:

این نوع کریر شبیه یک سبد دسته دار است که پایه های آن به شکل گهواره هستند . از یک چارچوب پلاستیکی با پایه گهواره مانند ساخته شده است. درون کریر تشک های مخصوص قرار دارد و بندهای محافظ آن از شانه ها و پایه های نوزاد محافظت می کنند. این کریر دارای دسته ای متحرک است که می توان آن را در حالت های عمودی و یا موازی با کریر تنظیم و ثابت کرد. بیشتر مدل های آن مجهز به سایبان هستند.

یک ویژگی بارز و در عین حال خیلی کاربردی این نوع کریر این است که می‌توانید از کریر مثل گهواره برای تکان دادن و آرام کردن نوزاد استفاده کنید.

 

  1. ساک حمل نوزاد:

ساده‌ترین نوع کریر یک ساک حمل پارچه‌ای ساده و محکم است که بندهای محکمی دارد و سایبان و پوشش آن از کودک محافظت می‌کنند. البته ایمنی آن تا حدودی کمتر است و امکانات خاصی ندارد.

 

  1. کریر آغوشی نوزاد:

آغوشی‌ بهترین و راحت‌ترین وسیله حمل نوزاد می‌باشد. وزن نوزاد را روی سرشانه و کمر پخش می کند و به یک نقطه فشار وارد نمیکند. حمل نوزاد را برای شما بسیار آسان کرده و شما میتوانید به راحتی به پیاده روی، گردش و خرید خود بپردازید.

کریر آغوشی را می‌توانید از همان روز اول تولد نوزاد استفاده کنید. ازآنجاکه این کریر در جلوی بدن قرار می‌گیرد، امکان بوسیدن و آرام‌کردن نوزاد را برای‌تان فراهم می‌کند. بزرگ‌ترین مزیت آن این است که می‌توانید در حالت یک‌طرفه بدون جداکردن کریر به نوزاد شیر بدهید.

با این‌ حال کریر آغوشی معایبی هم دارد. مثلا بعضی مدل‌های آن محدودیت وزن دارند، استفاده از آن برای نوزادان نارس ممنوع است و ممکن است استفاده طولانی از آن برای مادر دشوار باشد. علاوه‌برآن ممکن است نوزاد با گذشت زمان، تمایلش برای ماندن در کریر آغوشی را از دست بدهد. بنابراین باید درهنگام خرید این کریر این موارد را درنظر بگیرید.

 

  1. کریر کوله پشتی:

برخلاف کریر آغوشی، کریر کوله‌پشتی محدودیت وزن کمتری دارد و کودکان با سن بالاتر و وزن بیشتر را هم می‌توانید با آن حمل کنید. معمولا مادرها کریر کوله‌پشتی را مدت طولانی‌تری می‌توانند روی پشت خود تحمل کنند.

با این‌ حال درنظر داشته باشید که تا پیش از شش‌ماهگی که کودک قادر به کنترل سر و گردنش نیست، نمی‌توانید از کریر کوله‌پشتی استفاده کنید. همچنین با کریر کوله‌پشتی دامنه حرکات‌تان محدودتر می‌شود؛ برای مثال خم‌شدن با آن فقط تا اندازه‌ای امکان‌پذیر است. در برخی از مدل‌های این کریر، لازم است فرد دیگری برای سوار‌کردن نوزاد به مادر (یا فرد دیگر) کمک کند. علاوه‌برآن یادتان باشد که در این کریر نوزاد را نمی‌توانید به‌خوبی ببینید.

 

  1. کریر صندلی خودرو نوزاد:

این مدل که از سایر مدل‌ها قابلیت‌های بیشتری دارد، تقریبا گران‌ترین نوع کریر به شمار می‌رود. این کریر شامل دو بخش است: یک پایه که به‌صورت دائمی در صندلی عقب خودرو نصب می‌شود و یک کریر قابل جداشدن از پایه اصلی. ایمنی نوزاد در این وسیله بسیار بیشتر از صندلی کودک است. از طرفی بزرگتر از سایر کریرها هستند و برای جابه‌جایی کودک کمی دشوار تر از سایر کریر های می باشد. حتی اگر کودک خواب باشد نیز می توان با گرفتن دسته کریر و بدون نیاز به بیدار کردن کودک، او را به بیرون از خانه برد. برخی از کریرها قابلیت نصب روی کالسکه را نیز دارند.

این نکته را در نظر داشته باشید که ایمن ترین صندلی ماشین برای نوزاد، کریر است. این وسیله طوری طراحی شده که کودک بتواند در آن دست و پای خود را تکان دهد. شیب خواب کریرها برای دراز کشیدن و نشستن نوزادان مناسب است.

 

یک کریر خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد:

  • یک کریر استاندارد باید کانال گردش هوا به خصوص در نواحی کمر نوزاد داشته باشد که تعریق کودک به حداقل برسد.
  • از دیگر ویژگی ‌های کریر خوب، داشتن سایبان ضد آب است که از نفوذ آب به داخل آن هنگام بارندگی جلوگیری شود.
  • وزن کریر خوب باید سبک باشد اما بادوام نیز باشد که موجب خستگی والدین هنگام حمل نوزاد نشود.
  • دسته‌ نگه‌دارنده کریر هم باید برای نگه‌داشتن راحت بوده و فشار بسیار کمی را به دست والدین وارد کند.
  • دسته برخی از کریرها به جای پلاستیک، از جنس پارچه است که این مزیت را دارند که دست والدین هنگام حمل نوزاد دچار تعریق نمی شود.
  • تناسب ساختار کریر با آرگونومی بدن نوزاد ویژگی کریر خوب است. چون کودک مدت زمان طولانی ‌ای را در کریر سپری می‌کند، استفاده از کریر غیراستاندارد می تواند موجب آسیب رساندن به ستون فقرات کودک شود.

 

شما میتوانید کالاهای مورد نظر خود را همینجا مشاهده کرده و سیسمونی کامل خودتان را از فروشگاه بی بی ماما با قیمت مناسب تهیه کنید.

 

-14%
690,000 تومان
-18%
450,000 تومان
-28%
180,000 تومان
-7%
297,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *